fredag 17 oktober 2014

Kändes inte bra .....


Har börjat och sticka på ärmarna, på Bondekoftan ser att garnet
 inte skall räcka. I mönstret till str. S behövs 7 st härvor i Rowan
wool cotton. Jag stickar som jag nämnt innan i Rowan alpaca colour.
 Garnet är 7 mtr mer i varje härva och har kortat längden med 4 cm.
 Visst tror man att härvorna skulle räcka !!

Där garnet är köpt slut  :((  Haft detektivarbete  i fm:s  kontakt
med mina leverantörer... Lyckades få fatt i en härva hos Vincent garn i 
Stockholm. LYCKA. Annat färgbad  / hoppas på det bästa / Inte bara jag.
Sth har haft flertal kunder som inte garnet har räckt just i denna model.
Om någon läser och vill sticka denna jättefina kofta.  KÖP garn !!!




Regn och rusk hos mig !

 Ljusen är tända på borden, det blir en innesittarkväll i soffan.

Önskar er en SKÖN kväll / Kram Chris

Inga kommentarer: