söndag 10 februari 2013

Boktävling



...  hos Brodösens blogg, Karin Holmberg
 som har broderat omslagen till bokserien Utvandrarna.

... Lämnat mitt boktips ... 

passar också på att skriva några rader om;
det har blivit några "brodösböcker" under åren
lika kära som mina nystan!!!
Bla, ovan L `ART Du Petit Point av Raffaella Serena.
Skriven på franska, tyvärr kan jag inte varken tala eller
läsa detta vackra språk.
 Boken presenterar både mönster och foton från tidigt 1800-tal
  broderat några alster från boken.
 Känns lite extra, min brodösväninna ochjag besökte för några år sedan
Das Deutsche Stickmuster Museum
i Celle. Efter den resan har det blivit några stygn med nålen.

Visst måste jag ner i skattkistan !!!

Härligt när man får inspiration
*************
Fortsatt trevlig Söndag önskar Chris




 

Inga kommentarer: